Årets första arbetsdag

Då var årets första arbetsdag avklarad. Inte för att det blev så mycket arbete. Hade faktiskt sett fram emot att sätta i gång och jobba men när jag kommer till jobbet visar det sig att datorservern är nere och jag inte kommer åt något i burken. Visst jag hade ju kunnat skriva på papper och på det sättet arbeta med vissa saker men det hade blivit ett dubbelt arbete då jag ändå måste lägga in det i datorn så det blev mest diskussioner om vad vi skall göra längre fram, målbilder etc.
Sedan blev det givetvis prat om hur helgerna varit och så vidare, verkar som om vi i vår familj är en av de få som klarat oss undan vinterkräksjukan. (ta i trä...)

När jag körde hem stannade jag och köpte lite delikata larver till sköldpaddan. Försöker odla egna så att jag slipper köpa men det tar ett tag att få igång den odlingen. Köpte också ett nytt sepiaskal till snäckorna så att de kan växa ordentligt.

 Sköldpaddan Raffe väntar på sina smaskiga larver.

 Zophobas



När jag väl kom hem så gjorde jag inte så mycket. Pysslat lite med vivariumet, hängt tvätt, legat på soffan med Ludvig på magen...så har den kvällen också gått. All denna verksamhet övervakades noga av den Svarta djävulen, Sir Maxwell's Java eller bara Java.



I morgon hoppas jag att allt fungerar som det skall på jobbet så att något blir gjort. Känns för dumt att jag är så upphängd på en dator i mitt jobb. Frågan är hur man gjorde innan datorn fanns att tillgå på varje arbetsplats. Jag menar så länge sedan är det inte. Ändå känns det som om vi har mera papper i dag, i det papperslösa samhället, än vad vi hade innan datorerna och möjligheten att lagra digitalt fanns.

Ludvig har börjat träna, han testade på att hoppa rep i kväll. Eller snarare så tog han hopprepet när min fru hoppade och genomförde sin lek " något på huvudet" som han tycker är väldigt roligt. Som ni förstår går den ut på att han tar det han har och håller det över sitt huvud sedan tittar han på oss och väntar på att vi skall kommentera. Det bästa är en bok eller en handduk men som ni ser gick det bra även med hopprep.

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

haha.. ja det är ju väldigt tråkigt med ensamhet så jag tycker ju absolut att du ska göra så :)



Ska bli intressant och se om du får igång odlingen med Zophobas. Vi har inte idats testa de ännu då de ska vara rätt jobbiga. Flyttas hit o dit till egna burkar osv för att de ska föröka sig.

2009-01-08 @ 07:49:47
URL: http://tvattlapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0