Dagens boktips

Jag är ju inte riktigt som Stefan Mählqvist som satt i en mysig flerfärgad soffa och förmedlade boktips via tv.
 
Tänkte ändå ge den som är lite intresserad av historia ett boktips men jag anser att det är en bok som så många som möjligt borde läsa. Allt för att lära känna vår historia. Boken handlar om den person som säkerligen är den mest kända 1900-tals personen i Europa om inte världen. Jag vågar nog säga att alla vet något om honom, de som inte gör det är det synd om. Givetvis menar jag Adolf Hitler. Boken heter just så och är skriven av Bengt Liljegren, utgiven av historiska media. Boken ger en bild av hur A. Hitler var som privatperson, i den mån det finns källor till detta, samt vad som gjorde honom till en av 1900-talets mest kända personer.

Anledningen till detta boktips är att i dag den 27/1 är det Förintelsens minnesdag. Att det är just i dag beror på att i dag 1945 befriades koncentrationslägret Auschwitz av Sovjetiska trupper.

Läs och lär!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha jao det är hanxD



får man låna boken?

2009-01-28 @ 00:16:52
URL: http://emmalennartsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Man kan dock aldrig köpa lycka för pengar. Visst att folk tror man tröstar sig med att säga så. Men inte jag. Rika människor kan köpa vad dom vill och göra vad dom vill, men jag tror det bara blir tröttsamt i längden.

2009-01-28 @ 01:43:26
URL: http://procasa.blogg.se/
Postat av: Sofie

Filmen varar 2 h 46 min.. och det känns att den är lång eftersom att det händer inte en massa hela tiden..Men den är ändå bra :)

Titanic kändes inte så lång, tycker jag iallafall.

Nä.. man kan nog inte säga att Brad sjunker, vet inte vad man ska kalla det.. ;P

2009-01-28 @ 10:06:28
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Marcus

Kuriosa är ju att Bengt Liljegren är med som historieexpert i Boston Tea Party

2009-01-28 @ 20:06:57
Postat av: Marcus

Jag hänger på krigstemat och bidrar med vad som måste vara världens bästa (anti)krisgslåt, naturligtvis med världens störste artist

http://se.youtube.com/watch?v=pfDyCbpf494&feature=related

2009-01-28 @ 20:41:08
Postat av: Peter

Ja, om han är expert där så ökar ju hans status avsevärt.

2009-01-28 @ 21:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0