Det skall börjas i tid

I natt skrev jag klart den första uppgiften eller iallafall nästan klart saknar ett stycke bara. Nu har jag en vecka på mig att skriva de sista två uppgifterna.

I dag var Ludvig på sitt första barnkalas. En bekants dotter som hade fyllt 1 år tidigare i veckan. Ludvig var yngst och enda killen där så när han kom hem funderade han på hur han skulle imponera mera på äldre tjejer, vad han kom fram till ser ni på bilden här nedanför. Jag är då inte så säker på att det fungera men jag får väl låta honom hållas.

Vi har också fått tillökning eller en förvandling bland djuren. En zophobaslarv som hade förpuppats har kläckts till en skalbagge. Just nu är den ljus men den kommer att bli mörkare snabbt. Den hamnar i akvariet med de andra skalbaggarna för att göra nya zophobas larver till Raffe.

I morgon är det jobb igen. Har en hel del som skall göras under veckan. Hade tänkte se på fotbollsmatchen Roma- Milan där D. Beckham skulle spela men efter att ha sett 2 minuter konstaterade jag att den inte var lika bra som den jag såg innan,  Man U- Chelsea. Så nu blir det till att sova eller försöka sova, vilket säkert inte blir så lätt när jag inte lagt mig förrän sent både fredag och lördag.

Ja, för att se mer bilder från kalaset kan ni titta på min frus blogg, http://blaeld.blogg.se



Ludvig söker inspiration hos Paolo



En zophobas skalbagge

Kommentarer
Postat av: erics mamma

Haha, det gäller att börja tidigt. Paolo kan ju tydligen laga kulinarisk italiensk mat, det borde de flesta tjejer vara nöjda med ;).

2009-01-12 @ 08:05:42
URL: http://www.lill-buddha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0