Ett partydjur

Det visar sig att Ludvig är ett riktigt partydjur, kalas i dag igen. I dag var det Ludvigs farmor som fyllde år. Det blev inget långt besök eftersom Ludvig skulle hem och sova då han var trött, somnade nästan innan jag hunnit lägga honom ner i sängen. På kalaset fick han träffa lite av släkten i allafall. Givetvis såg han till att bli festens mittpunkt.

 Ludvig och min underbara fru.

Det var inte bara Ludvig som var trött utan jag också är riktigt trött. Jobbat i dag och det har väl flutit på ok. Har hunnit med att springa en runda också på jobbet. Retar mig på hur mycket som gått förlorat under hösten. Tappat 1 min / km ungefär. Känns tungt att jobba igen det men hoppas det kommer snabbt eller att jag iallafall ser en relativt snabb förbättring.

 Ludvigs ena faster.

Kan konstatera att våra Strelitzia reginae ( papegojblommor) kommer att blomma i år igen denna gång med totalt 4 blommor. Lika kul varje gång speciellt när jag drivit upp dem från frö själv.

 Så här ser två av knopparna ut och när de slår ut blir de som bilden här nedan. Tyvärr har jag inte tagit foto tidigare år så jag fick leta upp en på internet. Men det är i allafall så att ni kan se hur de ser ut när de väl blommar. Jag kommer givetvis att lägga in nya bilder när det sker.



Nu skall jag gå och lägga mig så att jag orkar hålla mig vaken under morgondagen. Avslutar med en bild på mig själv och Ludvig.


Kommentarer
Postat av: Angelica

jo då jag skulle hemskt gärna vilja det och lär göra det om jag bara hinner skaffa en fungerande kamera eller får tag på en som jag kan låna. Min nuvarande har nämligen batteriet pajjat på, håller att ta typ 10 kort sedan är det bara o ladda upp det igen.

2009-01-13 @ 09:59:31
URL: http://tvattlapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0