Resande kusinen

På 80-talet gick det ett barnprogram som hette Fragglarna och i detta program fanns det en figur som hette Farbror resande Mac. Jag har själv en Kusin resande Marcus.  Vet egentligen inte vad parallellen är men ville bara säga att min kusin har varit ute och rest, 3 veckor i Argentina efter nyår. Han har varit, som jag förstod det både i södra och norra Argentina. Klart kul med lite annorlunda resmål och inte bara Thailand som alla verkar åka till. Jag fick några bilder av honom från resan. Det är ju resmål som man annars bara ser på Tv och antar att det inte riktigt är samma sak.

 Vattenfallen Iguacu på gränsen mellan Brasilien och Argentina.
 Sjölejon (antar jag)

Kusinen såg till att få lite kulturella upplevelser också, inte bara natur.

  Don Quixote och Sancho Panza. Trodde Cervante var Spanjor men antar att detta är ett tecken på det Spanska inflytandet i regionen.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jo får se hur mycket kort det blir min kamera är som sagt rätt gammal o seg just nu. Men kort på de nya djuren lär det ju absolut bli i alla fall då vi kommit hem :D

2009-01-25 @ 19:35:05
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Bilden med Vattenfallen va verkligen fin!

2009-01-26 @ 01:03:16
URL: http://noxy.blogg.se/noxxy/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0