Rubriker

Har läst i Aftonbladet om den tragiska händelsen med 8-åringen som dog under lek med kompisar. Efter att ha läst undrar jag vem som är rubriksättare på Aftonbladet. På förstasidan lyder rubriken som följer " 8-åring dödad av handbollsmålet" Jag bara undrar fick handbollsmålet liv och började jaga pojken eller vad hände egentligen? Står vidare i texten att polisen skall genomföra förhör när detta är möjligt. Varför det? Aftonbladet har ju redan talat om att målet gjorde det. Det krävs väl lite mer för att ett dött tingest skall ta död på någon. Jag säger som många sagt innan mig om en helt annan sak men med liknande innebörd, vapen dödar inte, det är människor som dödar. Samma sak borde gälla handbollsmål, men som sagt jag vet inte säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0