Söndag...igen!

Varför går tiden så snabbt när det är helg? En fråga som inte är så lätt att svara på. Kan dock säga att efter att ha lämnat in uppgiften i går så har jag kunnat göra lite saker som bara är kul och inga måsten. Så dagen är inte så dålig i allafall.

Ludvig har tagit ett steg tillbaks vad det gäller nattsömnen, vaknar en gång varje natt nu. Jag som precis hade vant mig vid att sova en hel natt blir riktigt trött efter att bara varit vaken en gång. Kan konstatera att jag tappat rutinen att vara vaken om natten snabbt.

I dag så har jag kunnat ta mig tid att pyssla lite med mitt vivariebygge. Har tänkt att jag skall använda en form av dubbelbotten så jag har hållit på med den. Har också vattnat orkideerna. Vi har några Phalenopsis som blommar men några tog också stryk när vi tog in granen så de blommorna vissnade ner, men växten behöver ju vatten i allafall för att kunna blomma på nytt. Tycker att de blommorna är så fina speciellt om man titta nära på dem.

 Phalenopsis som jag fick i födelsdagspresent i höstas.

  Ludvig skrattar åt mammas bus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0