Vad är ny och fräsch?

I går kunde jag tyvärr inte göra något nytt inlägg. Dels så jobbade jag och tränade fotboll under kvällen vilket gjorde att jag kom hem sent. Sedan när jag väl kom hem gick det inte att komma in på internet. I bland får jag känslan att Telia väljer att stänga ner vissa användare när deras nät blir fullt. Något som kanske inte direkt bekräftades men när min fru ringde och påpekade vårt problem så bekräftade de att just den stationen vi ligger på är fullbelastad. Av det drar jag som gillar konspirationer mina egna slutsatser, just enligt ovan nämnda karaktär, att när det är för stor belastning på stationen stänger de ner vissa användare. För att ytterligare stärka min teori så sker det endast kvällstid när det förmodat är mycket människor inne och efter att vi ringt och klagat, vilket vi gjort vid tidigare tillfälle fungerar det utan anmärkning under en period. Misstänker att då är det några andra stackare som blir utkickade. Men det är ju helt och hållet min egna teori.

Det var första gnället jag hade i kväll. Det andra som kanske inte är ett gnäll utan mer en fråga.
Hur länge är musik "ny och fräsch"? Denna tanke slog mig i går när jag lyssnade på en av reklamradiokanalerna och de spelade en låt som garanterat är från slutet av september och av annonserade den som just "Ny och fräsch". Jag är ju av uppfattning att musikbranschen är något som snurrar väldigt fort och då borde inte musik som är 3 1/2 månad definieras som "ny och fräsch". Kommer det att bli samma definition på frukt? I såfall blir det problem för när frukten är 2 veckor gammal kryper den i väg av sig själv. Men visst kan jag se hur Stig i ICA reklamen står med ett ihop skrumpet salladshuvud i handen och säger "Idag säljer ICA ny och fräsch frukt"

I kväll har Ludvig och jag varit på ett möte. Eller rättare sagt jag var på möte och Ludvig fick följa med. Det går väldigt lätt att ha med honom för han är väldigt snäll och lugn. Jag anar att detta är något som kommer att ändra sig så det gäller att njuta.

 Ny och fräsch??

 En lite äldre bild på en tuff kille med tuppkam

Kommentarer
Postat av: erics mamma

Har Ludvig börjat krypa? Eric är på god väg och numera är det djuupt tveksamt att han hade varit en god mötesdeltagare. Fast många möten kan iofs behöva livas upp ;). Trevlig helg på er!

2009-01-16 @ 11:19:42
URL: http://www.lill-buddha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0