Vekheten börjar märkas

Nu har jag lagt Ludvig, matat snäckorna och bara pysslat lite allmänt.
Jag kan säga att vekheten börjar märkas nu, jag är trött redan vid 19:30. Detta är nackdelen med att vara ledig från jobbet en lite längre period. Första och andra morgonen går bra men jag anar hur det blir i morgon. Inget kul att ta sig ur sängen men det är bara att sätta fart direkt när väckarklockan startar så att det dumma huvudet inte hinner få några tankar om att ligga kvar. Det positiva är att det är sista arbetsdagen i veckan för mig i morgon. En skön helg att se fram emot.

Tittade precis ut genom fönstret och konstaterade att det är en vanlig vinterdag i södra Sverige, minus 12 grader när jag körde till jobbet och plus 2 grader nu. Det är ju det som gör det  tråkigt och grått, snön ligger inte kvar speciellt länge. Min åsikt är att skall det vara snö  kan den lika väl ligga kvar annars blir det  blött och slaskigt.



En mumsig salladstallrik till snäckorna. I dag hade två av de små snäckorna "rymt" ut i de stora terrariet. Jag hittade en av dem i matskålen den andra är fortfarande på utflykt.



Den lille killen i sin säng inte riktigt redo att somna ännu. Det är riktigt skönt att han har så lätt för att somna själv. Oftast är det bara att lägga ner honom så tar det 2 minuter sedan sover han.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vattenfallet som grottisarna har är bara ett litet köpt. Vi har dock haft hemmabyggda till andra djur tidigare. Det terrariet som byggs nu lär det bli ett hemmabyggt vattenfall i.

2009-01-09 @ 06:46:45
URL: http://tvattlapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0