Flyttdag

I dag är det lördag det är lite sporadiskt med mina inlägg numera men så blir det, känns som om det är annat som är roligare just nu.
Både i går och idag har det nästan varit vårkänslor när det gäller vädret, i allafall så länge man hållit sig i solen. I går var Ludvig och jag ute en långs stund, först gick vi en liten runda till havet sedan satt vi i skydd från vinden bakom vårt hus och där var riktigt varmt, till och med så varmt att flugorna började komma fram och satt och solade sig på husväggen.

I dag, lördag, har jag hjälpt en arbetskamrat att flytta, det gick riktigt snabbt och smidigt trots fjärdevåningen utan hiss. En annan som hjälpte till räknade att det var 79 trappsteg enkelväg.

Efter att jag kom hem så tittade jag på skid-VM men intresset falnade lika snabbt som åkarnas krafter. Jag jämför mig med Britta Norgren det vill säga jag bröt efter två varv.

I kväll tänkte jag äta lite glass och titta på TV, tyvärr blir det väl melodifestivalen, kan ju alltid hoppas det är en bra fotbollsmatch på en annan kanal så jag kan titta lite på den i bland för att lätta upp humöret efter musiken som inte brukar vara en humörhöjare.

 Flugan på väggen i vårsolen.

 Ingen fluga men en kille på golvet bland leksaker.

Kommentarer
Postat av: Hon den långlediga

Haaj haaj!

Det lät gött med turen i det fina vädret.

Är ni ute och traskar imorgon och har vägarna förbi oss, är det bara till att komma in. Vi tapetserar, sätter kök och lägger golv så det står härliga till...

Hälsa familjen.

2009-02-28 @ 22:31:00
Postat av: Elin

Det kanske är det de beror på att små barn gillar klockor? :)



Härligt med lite vårtecken. Här dröjer det fortfarande på det, vi har hur mycket snö som hellst känns det som. Inte för att Edvin misstycker som bara vill skotta hela tiden :D

2009-02-28 @ 22:58:15
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0