Vivariumet

Sakta men säkert börjar det hända saker.

Bakgrunden gjorde jag av fogskum som jag sedan täckte med silikon och exo-terra plantation soil, tycker själv att det blev riktigt bra. Botten provar jag en dubbelbottenvariant där mellanbotten är gjord av fyrkantiga plastgolvskivor på vilka jag sedan limmade fast en vattengenomsläppande duk på. Ovan på denna har jag lagt en värmeslinga och exo-terra plantaion soil. Överst skall jag lägga lite exo-terra coco husk.
 
Har försökt mig på att göra ett litet vattenfall genom att dra slangar upp till två hål som jag borrade i en av rötterna som sitter i bakgrunden. Vattnet pumpas från botten med hjälp av en liten akvariepump. Det är väl så långt jag kommit just nu. Nästa steg blir att plantera mera växter samt skaffa en liten fläkt för att få luften att cirkulera för att förhindra mögel. 



Arbetet med vivariumet följs på nära håll av Raffe som är en väldigt nyfiken sköldpadda.


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

Nämen vilket trevligt litet terrarium :)

spännande :)))

2009-02-22 @ 22:13:33
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0