Länge sedan sist

Ja som ni förstått så tappade jag relativt snabbt lust med att skriva här. Tyckte faktiskt inte det var så roande att ytliga tråkiga inlägg får mera kommentarer än om någon försöker vara fyndig  eller till och med om inläggen försöker vara lite provocerande. Det är väl så det är och jag kan tycka det är lite tråkigt.

Jag ska i allafall skriva lite nu för hur konstigt det än låter verkar det som om någon eller till och med några tittar in på min sidan i bland. Detta finner jag väldigt kul då jag inte skrivit något på väldigt länge.

Jag skall i allafall uppdatera er lite.

Vår sköldpadda har rymt, det låter konstigt och jag tycker också det är konstigt. Han hade fått sköldröta och därför hade jag påbörjat en lång behandling där bland annat det gick ut på att skalet skulle få torka upp riktigt. För det ändå målet hade jag byggt en liten utehage med ett nättak över och på detta nät tak hade jag lagt två stenar just för att han inte skulle kunna smita. Det var en liten springa på cirka 2 cm mellan kanten på hagen och nättaket. HUr en sköldpadda som var runt 20-25 cm lång tog sig ut därigenom vet jag inte men borta är han. Vi har letat igenom så mycket av tomten som går, tyvärr är det inte så lätt med massa gräs och buskar. Jag har dock fortfarande hoppet om att han skall komma fram till hösten.


 En rymmling!


Jag har haft semester och inte gjort något alls på den, ja det är ju lite fel för vi var faktiskt en runda på Österlen där vi bodde på hotell i Simrishamn. Otroligt skönt att komma hemifrån om endast för några dagar.

 En semesterbild från Stenshuvud.

Ludvig har lärt sig att gå! Mycket skönt och roligt att se honom gå runt.

 En kille pågång!

Annars så fördriver jag dagarna med att titta på Tour de France. Mycket mer spännande än vad man kan tro och sedan blir det bara bättre av två mycket bra kommentatorer på Eurosport, Roberto Vacchi och Anders Adamsson. Är det någon som mot förmodan läser detta inlägget som också skulle vara lite intresserad av cykling så kan ni ju läsa dessa två personers bloggar på  http://www.kadens.se/blogs/roberto/index.htm samt på http://nyrakadebenochsvett.blogs.eurosport.se/ de har även en gemensam sida där man kan se lite kommentarer till etapperna samt lite annat på http://www.vacchi.se/ .

 Dagens ledare och trolig segrare när touren går i mål på söndag, Alberto Contador.

 Contador har en hyfsad hjälpryttare i 7 falldige tour vinnaren Lance Armstrong....

 ... inte att förväxla med Neil Armstrong som gick på månen för 40 år sedan.


Kommentarer
Postat av: jessi

Vad tråkigt att er sköldpadda har rymt, hoppas hoppas han kommer tillbaka snart!



2009-07-28 @ 07:39:12
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0